Este a doua femeie din istoria postdecembristă care ocupă o funcție de asemenea răspundere la județ, după Laura Petrescu câteva luni ca al doilea subprefect, după care una din funcțiile de subprefect a fost desființată. Carmen Caloianu este încă tânără, cu pregătire profesională solidă și experiență destulă care îi dau tot dreptul să afirme că „mă adaptez repede și nu las lucrurile nefinalizate”. O alegere nimerită, iată, a guvernării liberale în gestionarea treburilor publice în județul nostru. Au trecut deja 6 luni de la numire și de Carmen Caloianu, despre noul subprefect, ce face- ce drege, nu s-a auzit mai nimic. I-am solicitat un interviu și ne-a răspuns cu amabilitate.

Reporter: Ați fost numită în funcția de subprefect de aproape 6 luni. Ce priorități ați stabilit în ordinea importanței, dar mai ales a urgențelor?

Carmen Caloianu: În activitatea de management public prioritățile strategice se suprapun, de multe ori, cu cele care apar neanunțate si care trebuie rezolvate. Astfel, pe lângă problematica stabilită prin fișa postului (chestiunile legate de fondul funciar, de legalitatea funcționării UAT-urilor etc.) sau, mai nou, de tot ce înseamnă situația sanitară excepțională pe care o traversăm,  m-am ocupat de problemele stringente ale agricultorilor care anul acesta au fost puternic afectați de secetă. Apoi, am încercat si până acum am reușit să permanentizez ședințele de fond funciar, să rezolv dosare mai vechi și mai nou venite din judet.

Rep: V-ati dorit o astfel de funcție, având în vedere că volumul de muncă si răspundere sunt mari?

C.C: Am o carieră îndelungată de funcționar public, știu ce înseamnă. In plus, știu că sunt o femeie ambițioasă care nu se teme  de competiție, situații limită. Și, în general, știu să rezolv probleme și îmi plac provocările.

Rep: Care sunt punctele dumneavoastră forte? Dar vulnerabilitățile?

C.C: Cum v-am mai spus, sunt un om ambițios si care acceptă provocările. Apoi, experiența mea ca funcționar public mi-a ușurat și mi-a scurtat perioada de acomodare în această funcție. Mă adaptez repede și nu las lucrurile nefinalizate. Cât despre vulnerabilități, prefer să le păstrez doar pentru mine.

Rep: Ce ați găsit nefuncțional în Prefectură la momentul numirii? Ce activități, pe care le considerați nepotrivite, ați constatat si ce măsuri ați luat sau sunteți pe cale să le luați?

C.C: Corpul funcționarilor publici angajați în Prefectură este unul cu experiență și foarte bine pregătit. Nu se poate vorbi sub nicio formă de lucruri nefuncționale. Este o plăcere să lucrezi cu aceștia. Dacă e ceva de schimbat, sunt lucruri minore care au mai degrabă legătură cu modul meu de a acționa.

Rep: Ce v-ați propus să faceți la început de mandat și ce ați reușit după 6 luni?

C.C: Fiind o funcție nouă pentru mine, în primul rând mi-am propus să adaptez ceea ce știu cu ceea ce trebuie să învăț, apoi să mă integrez repede în echipa pentru că munca în Prefectură este o muncă de echipă. După cum știți, pandemia, apoi seceta, apoi inundațiile s-au succedat rapid și Instituția Prefectului a fost implicată cel mai mult în coordonarea acțiunilor de combatere a acestora. Impreună cu domnul prefect, cu colegii, cred că am reușit  să ne îndeplinim sarcinile care ne-au revenit.

Rep: Ca subprefect, vă satisface activitatea instituțiilor publice deconcentrate, managementul acestor instituții? Dar activitatea Casei de Sănătate?

C.C: In această perioadă au fost nenumărate întâlniri cu conducerile intituțiilor deconcentrate, fie în context COVID, fie în contextul Colegiului Prefectural. Sunt conducători cu experiență, stiu foarte bine ce au de făcut iar colaborarea cu aceștia este foarte bună.

Rep: Comunicați activ cu tulcenii? Când faceți asta?

C.C: Institutia Prefectului deține un aparat de comunicare cu oameni foarte bine pregătiți si care țin la curent comunitatea, prin comunicatele de presă, prin pagina oficială și prin pagina de facebook, cu tot ce e relevant și important în activitatea Prefecturii, deci și a mea. Emitem cel puțin o dată pe zi  informare către public, prin canalele pe care vi le-am enumerat mai sus. Suntem foarte atenți la acest lucru, oamenii vor să știe, iar noi trebuie să îi ținem informați.

Rep: In ce relații sunteți cu primarii din județ?

C.C: Am avut de câteva ori ocazia să mă întâlnesc cu aceștia. In general, sunt receptivi, oferă feedback atunci când le solicit, punem cu toții umărul la bunul mers al vieții cetățenilor județului.

N.A.

 

 

 

+ There are no comments

Add yours