Misiunea la niște discuții exprem de importante i-a revenit vicelui George Șinghi. Scrie pe facebook cum că „săptămâna trecută am susținut la CNAIR analiza multi-criterială 1 iar în urma acestei faze au rămas în studiu două variante ale centurii, pe care le vom analiza mai detaliat în continuare. Astăzi (ieri-n.n.) am avut o nouă întâlnire cu proiectantul acestei lucrări pentru a stabili detaliile următoarei faze de lucru, astfel încât la sfârșitul acestui an să finalizăm studiul de fezabilitate. Acesta este unul dintre proiectele prioritare ale orașului care, pe lângă beneficiile de degrevare ale traficului rutier, asigură perspectivele de creștere și dezvoltare ale municipiului!”
Noua centură a municipiului este un proiect foarte important, construit de la zero de către noua administrație a municipiului. În ultimii doi ani municipiul Tulcea a întreprins demersurile necesare pe lângă Ministerul Transporturilor și C.N.A.I.R, pentru realizarea unei conexiuni mai ferme a municipiului cu DX 8, prin proiectarea unor drumuri de legătură între localitățile Tulcea, Mineri, Cataloi, Agighiol și Malcoci, sub forma unei noi centuri conectate la Drumul Expres.
Când s-au arătat semne clare că „ceva nu merge cu drumul expres mult dorit” la mijlocul lunii februarie a.c. primarul Ștefan Ilie i-a scris primului ministru Nicolae Ciucă. Solicitarea făcea referire la necesitatea deblocării Proiectului Drum Expres DX 8 Constanța – Tulcea – Brăila, lucrare de infrastructură ce ar asigura contextul dezvoltării durabile a întregii regiuni în ansamblu, creându-se, implicit, premizele ca municipiul Tulcea să depășească statutul de ,,capăt de linie” pentru a deveni un veritabil punct de conexiune. Edilul Tulcei solicita implicarea, pe de o parte la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, respectiv CNAIR si JASPERS-BEI, iar pe de altă parte pentru deblocarea celor două contracte, respectiv a Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru obiectivul Drum Expres Brăila (Jijila) – Tulcea (Cataloi) DX 8 si a Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru obiectivul Drum Expres Constanța-Tulcea Dx 8, deoarece aceste contracte sunt întârziate din diverse motive care nu sunt raționale iar în acest moment este necesară și conectarea podului peste Dunăre de la Brăila cu viitoarea infrastructură rutieră aflată în stadiul de proiectare. În ultima vreme, de execuție pe breteaua Pod- Măcin.
Este de așteptat ca până la sfârșitul acestui an să avem finalizat studiul de fezabilitate și varianta definitivă a rutei ocolitoare a municipiului.
N.A.
+ There are no comments
Add yours