La începutul acestei săptămâni, în cadrul procesului de analiză privind al doilea pachet al reformei administrației, reprezentanții Asociației Comunelor din România (ACoR) au participat la reuniunea organizată la Palatul Victoria, unde au continuat consultările dintre structurile asociative ale autorităților administrației publice locale și reprezentanții Guvernului României.
Reprezentanții ACoR au înaintat propunerile și observațiile rezultate ca urmare a consultării comunelor membre – referitoare la proiectul Legii privind adoptarea unor măsuri pentru creșterea capacității financiare a unităților administrativ-teritoriale precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, dintre care:
- în ceea ce privește mobilitatea și mandatul limitat pentru funcția de secretar general (cinci ani plus un an prelungire) – măsura a fost eliminată;
- referitor la criteriile de evaluare a funcționarilor publici – acestea se vor modifica față de forma propusă în acest proiect de act normativ;
- exercitarea funcției publice cu fracție de normă – reprezentanții ACoR au susținut ferm aplicarea acestei prevederi numai pentru posturile create după intrarea în vigoare a legii, nu și pentru cele existente;
- stabilirea numărului de personal – reprezentanții ACoR au solicitat menținerea limitelor stabilite de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, cu modificările și completările ulterioare – în raport cu populația;
- în ceea ce privește procedura de stabilire a numărului maxim de posturi ce pot fi încadrate la nivelul unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, reprezentanții ACoR au solicitat eliminarea diferențierii pe categorii de unități administrativ-teritoriale care au aceeași grupă de populație. S-a stabilit astfel faptul că nu va exista un decalaj major între orașe și comune, orașele vor avea un supliment, dar indicatorul de referință va fi populația recenzată în anul 2021;
- referitor la numărul de consilieri personali de la cabinetele primarilor și ale viceprimarilor, s-a agreat faptul că va rămâne un post pentru primarii comunelor sub 10.000 de locuitori; iar viceprimarii nu vor avea consilieri personali;
- cu privire la numărul posturilor prevăzut pentru serviciul public de poliție locală, s-a agreat faptul că va exista un post pentru fiecare 1.200 de locuitori.
Restul prevederilor propuse în proiectul de lege rămân neschimbate.
Din comunicatul ACoR





