Horia Teodorescu a promis mai demult că va aduce conducerea constructorului Podului să spună ei, cu gura lor, ce este cu Podul, în ce stadiu se află și ce urmează. Șeful județului a insistat să aducă la Tulcea acești oameni care vor ridica cel mai mare pod suspendat din România, al cincilea ca mărime din Europa. Vineri, 15 martie, i-am văzut la față: Andrea Danese- director general adjunct pentru Europa, Pier Luca Canino- director de țară pentru România, Dragoș Burlan- director tehnic, Giorgio Carappetta- manager de proiect și Kudo Mitsuhiro- manager de proiect. Echipa la vârf a companiei Astaldi; cu experiență în poduri în mai multe țări europene, în construcții de autostrăzi, vreo 280 km și la noi.
Suntem cu 2 luni în avans
Proiectul Pod suspendat peste Dunăre este deja cu două luni în avans față de grafic! Termenul anunțat de constructor pentru finalizarea constructiei”:sfârșitul anului 2022, începutul lui 2023.
Directorul tehnic, Dragoș Burlan,dar și ceilalți din board au subliniat că scurtarea termenelor se datorează bunei cooperări cu autoritățile locale și centrale, colaborare de care au fost surprinși la modul cel mai plăcut. „Suntem deja cu două luni câștigate ca timp față de grafic, asta și pentru că am mers foarte repede cu avizele, cu actele necesare, nu am mai întâlnit până acum așa mult interes și dorința de colaborare din partea autorităților, le mulțumesc și împreună vom duce la bun sfârșit acest proiect mai devreme decât spune graficul. Pot spune că problemele despre care se vorbea,legate de firma Astaldi din Italia, sunt aproape rezolvate, totul reintră în normal, Astaldi România nu a avut nicio problemă. Partenerii noștri japonezi sunt cei mai profesioniști, e practic firma care a unit Japonia” – a declarat Pier Luca Canino, country director Astaldi România.
Reprezentanții CNAIR, beneficiarul proiectului, au menționat că finanțarea este asigurată, pentru acest an fiind prevăzute 600 de milioane de lei.
Cu drumul expres, treaba e mai complicată, conform celor doi reprezentanți ai CNAIR. În sensul că nimeni nu poate garanta că drumul expres Brăila-Tulcea-Constanța va fi inaugurat odată cu Podul sau un pic după. Acest drum expres, spuneau cei de la CNAIR, face parte dintr-un lot de 6 drumuri expres care, în derularea procedurii, nu se știe care va fi adjudecat de constructor, care va fi contestat, cât va dura reluarea, etc. În orice caz, a asigurat Sorin Scarlat- director general adjunct CNAIR, nu se pune problema fondurilor, în sensul că și pentru Pod și pentru drumurile expres, partea română are banii asigurați. De altfel, flerul de constructor îi spune lui Horia Teodorescu un lucru ce se va întâmpla sigur: drumul expres o să mai aștepte multișor după…Pod.
Personal, cred că acest vis al tulcenilor, iată, începe să prindă contur. Se vede, circulă pe internet filmuleț cu lucrările la malul Dunării, să crape de necaz cârcotașii. Astaldi zice că se ține de promisiune cu finalizarea, cel târziu la început de 2023. Mâine, poimâine…
N.A.
+ There are no comments
Add yours