Aeroportul Delta Dunării a uitat, demult, să „zboare”

 

Nu mai are nicio cursă regulată din 1993. Cu trei ani și ceva în urmă, fostul comandant Albu a crezut că l-a apucat pe Dumnezeu de picior, prin semnarea unui contract cu compania Tend Air a lui Ovidiu Tender. Nu a fost cu noroc. Aeroportul tulcean a luat țeapă, Tender a fost ajuns din urmă de Justiție și băgat în pușcărie. Mai mult să scape de “dangaua” de gaură neagră a bugetului Consiliului Județean, de Regie Autonomă care doar consumă la nesfârșit și nu produce nimic, conducerea aeroportului a făcut navetă permanentă la Ministerul Transporturilor și pe la mai toate companiile de transport aerian lowcost, doar-doar va reuși introducerea Aeroportului Delta Dunării în circuit.Nimic. Dar răstimp, aeroportul de la Cataloi a fost într-o continuă modernizare. Nu a “zburat” dar s-a modernizat, ultima investiție ridicându-se la vreo 12 milioane de euro, bani europeni.

Bomba a picat în ultima zi din februarie, când consilierii județeni au aprobat bugetul județului pe acest an. Cel mai slab buget de după Revoluție, cu venituri de aproape 170 milioane lei și cheltuieli de 222 milioane lei; cu proximă rectificare în luna iulie. În această formă, cu bugetul alocat, la aeroport salariile ar fi asigurate doar pentru 4 luni. Evident că și celelalte instituții care țin de Consiliul Județean au bugetele “ajustate”, care le asigură funcționarea până spre toamnă. La “trecerea” pe care o are pe lângă conducerea partidului și a statului, la vârf, Horia Teodorescu, tulcenii  așteaptă acum o minune de la el gen uși deschise pe la Ministerul Dezvoltării, Ministerul Finanțelor, spre salvarea județului.

Mai multe variante de lucru. Gabriel Herea,unul dintre membrii Consiliului de Administrație de la aeroport, declara recent pentru “Ziarul de Tulcea” că aeroportul se află într-o situație dificilă și asta din cauza banilor. Printre altele, Herea declara că CA-ul a analizat mai multe variante, printre acestea, trimiterea angajaților în șomaj tehnic, ori suspendarea activității pe o perioadă determinată până la finalizarea unui proiect european care să rezolve 90% din neconformități care ar atrage și concedierea colectivă a angajaților și păstrarea unei scheme minime de personal pentru menținerea în condiții optime a securității și conservării aeroportului.

Motoc:”Aeroport în conservare, ultima năzbâtie >a la PSD Tulcea<”

Fostul senator PNL, Octavian Motoc, pe facebook, despre problemele de la Aeroportul Delta Dunării: “O ultimă năzbâtie <a la PSD Tulcea>: introducerea aeroportului Tulcea, nu în circuitul internațional de pasageri și mărfuri, ci… ÎN CONSERVARE!!! Asta după ce, cu doar puțin timp în urmă a fost finalizat un proiect de modernizare a pistei de circa 16 milioane de euro, bani europeni. Consiliul Județean a fost nevoit deja să plătească o corecție financiară importantă pentru neîncadrarea în termenele de realizare a investiției dar, probabil, nimeni nu se gândește că în condițiile închiderii aeroportului vor trebui dați TOȚI banii înapoi!. Este posibil așa ceva? Păi, în loc să valorifici ceva existent, care să-ți pună în valoare potențialul turistic și economic, în general, preferi să renunți la avantajele pe care le are și să mai dai și banii înapoi pentru modernizare? N-ar fi mai bine, în loc să trimiți un om politic să se ocupe de managementul (închiderii) aeroportului, să aloci niște bani, cu mult mai puțini decât vei pierde, pentru a aduce un management profesionist, de ce nu străin, care să viabilizeze această importantă poartă de intrare în județ?

Argumentele fostului senator. „Dacă se construiesc podul de peste Dunăre de la Brăila și drumul expres Brăila-Ovidiu, potențialii pasageri de pe aeroportul tulcean ar putea ajunge de la Brăila, Galați și Constanța în mai puțin de o oră. Că avem deja aeroport la Constanța? Acesta se poate transforma oricând într-unul exclusiv militar, în situația foarte volatilă din zonă.

În condițiile intrării României în spațiul Schengen, lucru foarte probabil, în câțiva ani, odată cu Portul Constanța, aeroporturile Constanța și Tulcea vor avea asigurate trafic de pasageri și chiar de mărfuri, la un nivel de neconceput acum.

Anul viitor vom deține, pentru 6 luni, președinția UE. Ce înseamnă aceasta? Inclusiv foarte multe acțiuni internaționale în România, dintre care unele au fost programate deja la Tulcea. De ce? Pentru că are delta și are aeroport! Altfel, Tulcea nu era luată în considerare. Să ingnorăm și lucrul acesta?

Tulcea este, totuși, un județ turistic și unul care își propune în toate strategiile sale publice să crească veniturile din turism. Putem face acest lucru aducând turiști cu trenul care face 7 ore de la București sau cu microbuze în care stai ca în conservă?

Avem deja mii de lucrători străini în municipiu care ar putea beneficia de facilitățile unui aeroport funcțional, și foarte probabil, numărul lor va crește.

Dacă introducem aeroportul în conservare și concediem oamenii de acolo, aceștia vor pleca în alte zone ale țării și cu greu vom putea să refacem, la nevoie, ceea ce stricăm acum. Toate obiectivele de acolo vor intra în paragină, se vor distruge și nimeni nu va mai avea curajul să o ia de la capăt”- declară Octavian Motoc, fost senator PNL.

Victor Tarhon, directorul aeroportului: “No comment!”

Din păcate, s-a ajuns și la… inevitabil. Fără alte comentarii!

Nicolae ADĂMIȚĂ

 

+ There are no comments

Add yours