Se aud prin urbe tot felul de prostii vis-a-vis de concedierea salariaților din Primărie. În general despre concedierile de la stat. Întrebat care este adevărul despre acest subiect mult comentat, cea mai autorizată voce din Primărie, Ștefan Ilie, a făcut o declarație amplă. O declarație pornind de la declarațiile făcute recent de ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, la o emisiune TV pe problematica reformei în administrația publică locală. Deci, la Tulcea?
Ce spune Ștefan Ilie
Pe noi nu ne afectează într-un mod care să modifice numărul angajaților. Discutând despre documentele care au fost vehiculate oficial/neoficial, care au fost trimise de ministerele de resort spre avizare. De ce nu ne afectează? Pentru că municipiul Tulcea are o organigramă mult sub nivelul acoperirii totale. Noi am putea să avem angajați, cu totul, 600 conform actualei organigrame, sau numărului de locuitori, dar avem 200. Alte motive. Încă din 2021 am luat măsuri pentru reducerea numărului de posturi și am redus de-a lungul timpului de 3 ori numărul de posturi din administrația locală, inclusiv anul trecut cu 10%, respectiv la finele anului 2023 și începutul lui 2024. Deci noi ne încadrăm în cele cerute de Guvern, nu ne afectează, însă alte municipii care nu au luat măsuri de-a lungul timpului, care și-au umplut organigrama, nu se încadrează. Bineînțeles că legislativul când va adopta legea care va fi finală, și ne va spune că trebuie să reducem 5-10 posturi, o vom face. Toate sub criteriul competenței, adică acolo unde sunt departamente, compartimente sau direcții care nu au performanță, care sunt întârziate cu unele lucrări mai multe sau mai puține, acolo unde se constată deficiențe în urma auditului pe care îl facem anual, atât intern cât și ca urmare a Curții de Conturi. Bineînțeles că acolo unde compartimentele au fost semnalizate de-a lungul timpului că sunt mai încete decât altele, sau lucrează mai deficitar, nu fac performanță, acolo vom umbla, vom reduce posturile și vom da afară și angajați. Dar nu vom da afară de acolo unde s-a făcut performanță, nu de acolo unde oamenii sunt responsabili, unde muncesc și se pregătesc continuu și nu ți-e rușine să poți trimite opinia lor către alte municipii ca studii de bună practică, de exemplu.
Deci, la momentul actual, reforma din pachetul 2 nu afectează angajații Primăriei municipiului Tulcea. Dar vom vedea cel mai mult după ce se aprobă actul final. Se pot face mult mai multe lucruri cu mai puțini oameni și asta a fost politica administrației mele încă de când sunt primarul municipiului Tulcea. Există compartimente care sunt subdimensionate, în sensul că nu găsim specialiști, care nu vin în administrația publică așa cum ne-am dori, cum este, de exemplu, compartimentul de Urbanism. Este foarte greu să găsești un arhitect care să lucreze pentru Primărie pentru că este mult mai rentabil să lucreze în privat. Este foarte greu să ai ingineri în construcții pentru că se câștigă mult mai bine în privat. Cum există și multe compartimente care nu necesită multe competențe și care pot fi suprasolicitate și de acolo vom lua personal, dacă va fi cazul.
N.A.






