Încă un proiect „doborât” la comanda primarului Anastase Moraru

Continuăm discuția cu Silviu Petcu, fost consilier local la Isaccea. În 2019, ascultând oamenii nemulțumiți de felul în care orașul este administrat, Silviu Petcu a conceput și realizat un proiect de hotărâre prin care se dorea înființarea unei societăți a primăriei pentru Gospodărire Urbană. Iar rolul acestei societăți a fost definit încă de la bun început: “să se ocupe cu tunderea ierbii și toaletarea spațiilor verzi, dezinsecția în oraș ori de câte ori este nevoie, administrarea corespunzătoare a cimitirului, curățenia în oraș, montarea de coșuri de gunoi, repararea rigolelor din centrul civic, instalarea de garduri de protecție pietonale în zona centrală și către școală dar și cu toate lucrurile care țin de felul în care orașul nostru arată”- spunea Silviu Petcu, în ziua votului pentru acest proiect de hotărâre.

Aud tot mai des cetățeni nemulțumiți de felul cum arată orașul, mai precis de felul cum acesta este gospodărit. Unii spun că nu avem trotuare, că nu este tunsă iarba de pe marginea drumului sau de pildă, că nu se îngrijesc spațiile verzi la timp. Lista lucrurilor care-i nemulțumesc pe oameni este lungă însă în situația în care ne aflăm acum, cu un contract de delegare a gestiunii către o firmă privată care face exact cât are în contract, soluțiile sunt puține. Cred că orice lucru care nu funcționează la nivelul așteptărilor cetățenilor trebuie schimbat. Originea puterii în democrație este la cetățeni, iar cetățenii, cei care plătesc taxe și impozite, trebuie să fie ascultați” –nota Silviu Petcu. Soarta acestui proiect a fost pecetluită în ședința de Consiliu local din luna iunie 2019, cu mâna majorității controlate de primarul Anastase Moraru. Proiectul a picat la vot iar lucrurile au rămas așa. Înțepenite!

L-am întrebat pe Silviu Petcu de ce crede că a picat acest proiect: ” Motivația oficială a fost că nu sunt bani. În realitate, banii existau. Banii necesari pentru a crea și dota această societate funcțională ar trebui să vină de la bugetul local întrucât orașul Isaccea plătește oricum o astfel de societate, dar privată. În realitate, nu era vorba de bani. Doar nu au vrut. Este aceeași rețetă folosită pentru orice inițiativă am avut: nu trecem proiectul pentru că îi crește cota electorală lui Silviu Petcu. Indiferent dacă este bun sau nu pentru oraș”- a fost răspunsul lui.

De ce o societate a primăriei și nu o continuare a situației actuale? Silviu Petcu a explicat:Atunci când un serviciu public este delegat unei societăți de stat, primarul și consiliul local pot comanda societății respective să ia anumite măsuri la momentul potrivit, chiar dacă acestea nu au fost prinse în contractul inițial, cu plata la termen a serviciilor prestate către oraș.”

Așa a arătat încă un proiect pentru care o echipă a muncit dar care nu a fost pus în aplicare pentru că majoritatea dirijată de primarul Moraru a decis așa. Onoare muncii! (continuare într-un număr viitor, cu încă un proiect respins doar pentru a nu-i crește cota electorală lui Silviu Petcu).

Silviu Petcu, pe pagina sa de facebook

„Deși îmi pare rău să o spun, am avut dreptate! Păcat că nu o spun doar eu!
Anul trecut, în 2019, am observat faptul că primăria Isaccea încalcă legea. Nu aveam cadru legislativ la nivel local pentru gospodărirea orașului. Nu aveam norme și standarde iar primăria nu avea (nu are nici acum) control asupra calității serviciilor prestate. Lucrurile funcționau într-un haos total. Am lucrat împreună cu câțiva colegi consilieri locali și am depus un Proiect de Hotărâre prin care doream înființarea unui serviciu de gospodărire al orașului. Proiectul a fost respins de majoritatea PSD – PNL din Consiliul Local. S-a spus atunci că totul funcționează bine și că nu avem nevoie de propunerea mea (desi era clar ca se incalca legislatia in vigoare la acea data).
Iată că în noiembrie 2019, vine controlul. Autoritatea Națională de Reglementare pentru Servicii Comunitare de Utilități Publice vine în control pe 27 noiembrie 2019 și se apucă de pus întrebări. După cum se poate vedea și în nota de control, Primarul Anastase Moraru ”a precizat” că nu există documente ale primăriei care să arate cum se organizează gospodărirea orașului. Nu a avut ce să le arate. Haos.
Așadar, în urma controlului din noiembrie, Primăria Isaccea era obligată (în termen limită) să realizeze exact ceea ce eu propusesem cu câteva luni înainte. Așa cum documentul arată, în caz contrar, orașul (Atenție! Orașul, nu primarul!) va fi sancționat cu amendă de până la 50.000 de lei. Amendă pe care orașul o va și plati.
Dl. Anastase Moraru, fiind prea mândru pentru a recunoaște că a greșit, a așteptat să plec din Consiliul Local pentru a depune un proiect de hotărâre prin care să repare greșeala. A fost în stare, din orgoliu, să vaduveasca bugetul orasului cu o amendă colosală decât să își recunoască greșeala. Ambiții pe bani publici. Pe banii noștri, ai tuturor! Câte nu se puteau face cu 50.000 lei?
Astăzi, în ședința de Consiliu Local, vor vota la punctul 7, ceea ce eu am propus acum 1 an de zile. Până nu s-a luat amendă nu a fost un proiect bun.
Suplimentar: nu doar primarul nu a vrut proiectul meu prin care încercam să facem ordine în administrația asta plină de HAOS. Nici consilierii locali nu l-au vrut. Spun asta pentru a aduce în același timp aminte că doi dintre consilierii care nu au votat proiectul nostru de Hotarare sunt astăzi contracandidați la primărie.
Mai avem puțin și împreună putem scăpa de nebuloasa din primărie. 8 ani de haos în administrarea orașului. Isaccea are nevoie de un primar fără ambiții nejustificate”.
Așa a arătat încă un proiect pentru care o echipă a muncit dar care nu a fost pus în aplicare pentru că majoritatea dirijată de primarul Moraru a decis așa. Onoare muncii! (continuare într-un număr viitor, cu încă un proiect respins doar pentru a nu-i crește cota electorală lui Silviu Petcu).

CMF 21200251

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here