Operatorii portuari au multe neclarități privind graficul de lucrări
După ce s-a anunțat numele firmei care va reabilita portul+faleza, operatorii economici care desfășoară activitate în portul Tulcea au, fiecare în parte, o groază de neclarități privind lucrările de-a lungul portului-falezei, după specificul fiecărui operator și în ce măsură le afectează activitatea. De exemplu, Navrom Delta vrea să știe dacă sezonul turistic este pus în pericol prin lucrări. Respectiv, directorul Nicolae Chichi solicită un grafic de lucrări, pentru a nu se trezi că „șantierul” vine peste Navrom Delta taman când pleacă/vin navele cu pasageri în/din Deltă, sau trebuie să acosteze nave de croazieră, sau dacă e musai să se mute cu pontonul, unde? Aceleași solicitări și pentru trecerea Tudor Vladimirescu-Tulcea, APDM, AFDJ, Ambulanță, firme de transport în Deltă, practic toți cei care au legat de malul tulcean câte ceva. Să știe oamenii ce au de făcut 3 ani, cât va ține șantierul.
Vasile Strat și Nicu Mihai au zis câte ceva, cât au știut
Dialogul s-a purtat la finalul ședinței de Consiliu Județean, de săptămâna trecută. Ce au știut Vasile Strat, administratorul public al județului și Nicu Mihai, director în Consiliul Județean, au spus: 4 luni va dura proiectul, iar execuția 36 de luni. La momentul de față există un grafic cu două variante de execuție: unul minim, de 2 ani, dar portul să fie lăsat complet liber la dispoziția constructorului, sau varianta convenită de ambele părți cu lucrări pe tronsoane. Cei doi reprezentanți ai CJ au asigurat că vor urma discuții proiectant-executant-beneficiar, vor fi cerute și părerile operatorilor portuari astfel încât să se ia cea mai bună decizie care, pe cât posibil, să împace pe toată lumea. Vasile Strat spunea că „va fi afectată întreaga infrastructură portuară, deci reamenajarea portului+faleză nu este o lucrare deloc simplă”.
Se zice că nemții sunt oameni foarte serioși
Firma MAX BOEGL ROMÂNIA, subsidiara concernului german Max Boegl, a fost declarată câştigătoare a licitației pentru „Proiectare, asistență tehnică și execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţie „Modernizarea Portului Tulcea de la Mm 38+1530 la Mm 38+800” finanţat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, axa prioritara 1, obiectivul specific 2.4 „Creşterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale şi porturi”. Proiectul în valoare de 133946978.4 RON va dura aproximativ doi ani iar după finalizarea infrastructurii portuare și concursul de soluții organizat de administrator, Consiliul Județean Tulcea, vom putea vorbi de un port modern și o faleză modernă în municipiul Tulcea! Rezultatul licitației a fost publicat oficial în data de 7 februarie a.c.
Grupul german Max Boegl, cu afaceri la nivel de grup de peste 1,2 mld. Euro, a mai fost implicat în proiectul de modernizare a aeroportului din Sibiu, stadionul Lia Manoliu, modernizarea şoselelor Colentina şi Ştefan cel Mare şi construcţia tronsoanelor de autostrada Drajna-Fetesti şi Fetesti-Cernavoda şi în reabilitarea a două segmente de pe DN 17.
Proiectul de reabilitare a Portului Tulcea este în valoare de 190 milioane de lei, din care aproape 136 milioane de lei sunt fonduri europene, investiție finanțată prin ITI Delta Dunării din POIM 2014-2020.
Cu detalii despre această mare lucrare pentru municipiul nostru, după conferința de presă de miercuri, 19 februarie, care va marca începerea lucrărilor de reabilitare a falezei din Portul Tulcea și la care vor participa reprezentanți ai administrației publice centrale și locale, parlamentari.
N.A.
+ There are no comments
Add yours