ALUM a implementat un set complet de măsuri pentru prevenirea și diminuarea efectelor COVID-19 și pentru protejarea sănătății angajaților săi, asigurând în același timp un flux operațional normal. Compania rămâne unul dintre pilonii principali din zona Tulcea și contribuie la lupta comunității locale împotriva COVID-19 prin donarea a 100.000 RON Spitalului Județean. Laboratorul de cercetare și dezvoltare al ALUM a pregătit un dezinfectant lichid pentru mâini pe baza ghidului pentru producția locală stabilit de Organizația Mondială a Sănătății.
Gheorghe Dobra, director general Alum SA: „(…) Pe lângă contribuția către Spitalul Județean Tulcea și normele stricte de igienă implementate în sediul noastru, laboratorul nostru de cercetare și dezvoltare a preparat un dezinfectant lichid pentru mâini și după obținerea aprobărilor din partea autorităților competente, vom putea produce suficient dezinfectant pentru a acoperi nevoile ALUM și pentru siguranța angajaților și partenerilor noștri”- declară Dobra.
Având în vedere necesitatea de a aplica urgent măsuri de igienă pentru angajații ALUM pentru a preveni infecția cu COVID-19, precum și lipsa de pe piață a dezinfectanților lichizi sau sub formă de gel, Compania a identificat soluții alternative și sigure pentru a depăși această situație. În acest sens, laboratorul de cercetare și dezvoltare al ALUM a preparat (pentru teste în laborator) un dezinfectant lichid pentru mâini pe baza unui ghid de producție locală al Organizației Mondiale a Sănătății. Acest dezinfectant lichid poate fi preparat în laboratorul de cercetare și dezvoltare al ALUM cu ingrediente achiziționate de pe piața locală pe baza unui set de protocoale și în cantități suficiente pentru uzul intern al ALUM. În prezent, Compania a solicitat în regim de urgență, avizul necesar de la Direcția Generală de Asistență Medicală și Sănătate Publică din cadrul Ministerului Sănătății pentru prepararea și utilizarea locală a acestui produs.
În plus, ca răspuns la amenințarea COVID-19 și pentru a proteja sănătatea angajaților săi, ALUM a implementat, încă dintr-o etapă timpurie a acestei crize pandemice un set întreg de protocoale și proceduri, acordând o atenție sporită ca toate măsurile de igienizare și dezinfectare să fie implementate corespunzător pentru a se asigura un flux de muncă normal pentru clienți și furnizori și astfel să fie diminuate efectele negative ale acestei pandemii.
Printre măsurile operaționale și administrative puse în aplicare
• echipamente și consumabile medicale și de protecție, respectiv măști de față, mănuși, salopete sunt distribuite tuturor angajaților;
• noi protocoale și proceduri au fost formulate și implementate în fabrică, în coordonare cu autoritățile centrale și locale, incluzând recomandările Organizației Mondiale a Sănătății pentru șantierele industriale;
• au fost implementate măsuri stricte de curățare, igienizare și dezinfectare a vestiarelor, a zonelor comune, a cantinei, a birourilor;
• toate zonele din interiorul și exteriorul instalațiilor de producție sunt permanent dezinfectate;
• au fost introduși recipienți cu dezinfectanți în punctele de acces, în cantine, în zonele comune; mesele gătite pentru angajați au fost înlocuite cu mese reci pentru a se evita interacțiunile colective din cantine;
• toți angajații au fost instruiți cum să acționeze pentru a preveni infecția lor cu COVID-19 și trebuie să raporteze zilnic starea lor de sănătate;
• au fost implementate schimburi de lucru împărțite sau alternative pentru a minimiza interacțiunea;
• starea de sănătate a angajaților este verificată zilnic înainte de începerea activității;
• au fost deja simulate planuri de urgență și continuitate a activității pentru situația în care unul sau mai mulți angajați sunt infectați cu COVID-19, astfel încât să nu fie perturbate operațiunile;
• călătoriile de afaceri au fost reduse la minimum și participarea la evenimente a fost suspendată;
• vizitele în unitatea de producție au fost reduse la minimum;
• Compania și-a pus în aplicare programul de muncă de acasă (telemuncă) pentru angajați, acolo unde este posibil;
• recomandările pentru șoferi și pentru alte entități relevante implicate în transportul de mărfuri în urma focarului COVID-19, așa cum au fost ele publicate de Comisia Europeană, au fost deja implementate în cadrul Companiei;
• ca urmare directă a acestor măsuri, în stadiul actual al pandemiei, ALUM operează la parametri normali și are un lanț de distribuție complet funcțional.
ALUM beneficiază, de asemenea, de un ajutor considerabil din partea companiei de securitate afiliate, Rivergate, care este în alertă 24/7. În prezent, conducerea ALUM monitorizează îndeaproape evoluția acestei pandemii și acționează cu precauție, dar aplicând acțiuni rapide și decisive pentru a limita impactul negativ asupra angajaților și operațiunilor.
Comunicat Alum SA
+ There are no comments
Add yours