Drumul Expres Tulcea- Constanța cu tunel de 10 km pe sub pădurea Babadag?
“Da, este analizată această soluție, pentru că este singura soluție de a trece prin zona aceea. Fiind rezervație, este interzis să construiești la suprafață. De aceea se încearcă traversarea zonei printr-un tunel. A fost analizat și un alt traseu, dar este o ocolire mult prea mare care ar duce la lungirea traseului. Dar nu este soluția finală, se analizează la acest moment în cadrul studiului de fezabilitate”– au declarat reprezentanți ai CNAIR pentru publicația Economica.net
Drumul Expres Tulcea- Constanța, actualmente este în faza de analiză a variantelor de traseu, una dintre variantele analizate include un tunel de aproximativ 9,45 km sub pădurea Babadag. Dar această soluție este în curs de evaluare și nu a fost încă confirmată ca finală. Dacă proiectul implică un tunel de 10 kilometri, se conturează a deveni unul „faraonic” și sigur nu se va face în următorii 20 – 30 ani. În țară, cel mai lung tunel rutier este tunelul Daniela, de 1.350 m, pe A1, care „taie” munții Carpați și va fi gata în 2026.
Drumul Expres Brăila- Tulcea are o lungime estimată de aproximativ 65 km, iar varianta de traseu a fost avizată de Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR în decembrie 2023. Se estimează că studiul de fezabilitate va fi finalizat până în toamna acestui an. Traseul va include noduri de descărcare la Isaccea, între Luncavița și Văcăreni și în zona Telița, asigurând legătura cu infrastructura adiacentă podului suspendat peste Dunăre și cu viitorul Drum Expres Tulcea- Constanța.
În ceea ce privește centura ocolitoare a municipiului Tulcea, aceasta este într-un stadiu avansat de proiectare, cu lucrările planificate să înceapă în acest an.
Concluzii. Proiectul Drumului Expres Brăila–Tulcea–Constanța este esențial pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Dobrogea. În timp ce tronsonul Brăila–Tulcea avansează spre finalizarea studiului de fezabilitate, tronsonul Tulcea–Constanța se află încă în faza de analiză a variantelor de traseu. Implementarea acestor proiecte va depinde de finalizarea studiilor, obținerea avizelor necesare și alocarea fondurilor pentru execuție.
Privind tunelul pe sub pădurea Babadag, de 10 km… ca pe o aberație scăpată în spațiul public: până se pronunță specialiștii CNAIR, sigur avem aici de-a face cu un SF dolofan. Science Fiction, nicidecum Studiu de Fezabilitate.
N.A.