Ce spune primarul
În scopul eficientizării activității și serviciilor STP, conducerea instituției a solicitat un audit intern. Plecând de la situația prezentată în Raportul de Audit, au avut loc consultări și cu reprezentanții sindicatului și s-a dispus constituirea unei comisii, ce va avea atribuții de control asupra STP. Acest audit a avut loc în contextul în care, în perioada următoare, transportul public va beneficia de două proiecte de modernizare în valoare totală de aproximativ 26 milioane de euro.
Nereguli grave găsite de echipa de audit
-autobuze cu kilometraje defecte – parcursul kilometrilor efectivi nu este consemnat în momentul efectuării curselor.
– computere de bord noi (cu funcționalități GPS), care nu funcționează pe toate autobuzele și sunt diverse probleme tehnice în înregistrarea numărului de km parcurși.
– în cazul alimentării cu combustibil – neînscrierea seriei sigiliilor în foile de parcurs
– nu sunt prezentate bonurile de alimentare cu combustibil la unele foi de parcurs
– diferențe între foile de parcurs și fișa activității zilnice a autovehicolelor
-lipsa unei proceduri operaționale pentru normarea consumului de carburant
-lipsa unui ,,Plan de întreținere și reparare a infrastructurii de operare”, iar cea mai mare parte din stocul pieselor de schimb are o vechime de mai mulți ani și este neutilizat
-în data de 10.11.2018, s-a produs un furt în incinta entității, suma sustrasă fiind de 195.003,51 lei – dosarul este trecut în evidențele cu autori neidentificați, cercetările urmând a fi reluate în cazul apariției unor elemente noi. Deși se continuă demersurile la organele de cercetare penală, iar entitatea continuă să încerce recuperarea sumei prin negociere cu firma de pază, nu există indicii că această suma s-ar recupera integral sau parțial.
Ce spune sindicatul
„Starea autobuzelor care circulă pe trasee este necorespunzătoare din punct de vedere tehnic, autobuzele au defecțiuni care sunt menționate și în foile de parcurs, iar conducerea societății (director general, director tehnic și contabil – șef) ignoră în mod voit defecțiunile semnalate.”
„Conducerea STP nu se implică în rezolvarea problemelor tehnice și administrative cu care se confruntă personalul în exercitarea activității de transport public local, aceasta fiind mai tot timpul absentă ori timpul alocat serviciului este limitat la 1 oră, maxim 2, iar atunci când sunt prezenți sunt preocupați de conflictele existente între ei (directorul tehnic face plângeri la comisia de disciplină împotriva contabilului sef, contabilul sef face plângeri la comisia de disciplină împotriva directorului tehnic, iar directorul general nu se implică deloc, acesta fiind mai tot timpul absent)”
,,Nu se schimbă la timp piesele defecte ale autobuzelor, acestea fiind lăsate să circule pe trasee până când se strică complet și nu mai pot circula, sens în care, în prezent 4 autobuze sunt parcate în garaj fiind defecte. Mai mult, pentru repararea acestora nu se preocupă nimeni pentru efectuarea necesarului de piese auto în vederea reparării acestora”
„Nu se iau măsuri pentru pregătirea parcului auto pentru sezonul rece, dar având în vedere că autobuzele se degradează în fiecare zi (fără a se lua măsuri de reaparații sau înlocuire piese defecte) este posibil ca până în sezonul rece, acestea să nu se mai poată folosi”
Au fost reclamate și alte probleme, precum lipsa unui dispecerat după ora 16 și în weekend, „angajări fictive”, trasee incoerente. Cei abilitați vor analiza cu echidistanță toate aspectele semnalate.
Mai clar de-atât nu se poate! Dan Bălan și echipa de la conducerea Societății de Transport Public sunt pe făraș!
Raport audit Primăria Tulcea
+ There are no comments
Add yours