Peste 200 de profesori, directori, studenţi şi elevi sunt aşteptaţi la primul Forum MERITO din Tulcea
În perioada 27-28 septembrie, 200 de profesori, directori, studenţi şi elevi de profil pedagogic, din regiunea Dobrogea şi din ţară, sunt invitaţi să participe gratuit la prima ediţie a Forumului MERITO Dobrogea desfăşurată în Tulcea, cu tema “Profesorul-activ – cum construim comunităţi de învăţare”, cu ateliere experienţiale gratuite de învăţare colaborativă, facilitate voluntar de 14 profesori şi specialişti din comunitatea MERITO. Evenimentul se va desfăşura fizic, pentru prima oară în Tulcea, la Palatul Copiilor şi Liceul Tehnologic”Henri Coandă”.
Organizatorii Forumului propun activități interactive, în care vor prezenta şi explora abordări, metode, activități şi practici validate în dezvoltarea profesorului activ şi a comunităţilor de învăţare la clasă şi în afara acesteia, teorii din domeniul educațional, idei, cărți și alte resurse de inspiraţie. Intenţionează, de asemenea, ca acest Forum să fie un spaţiu de întâlnire, creaţie şi învăţare împreună cu profesorii participanţi, pasionaţi de subiect, ce doresc să înveţe colaborativ continuu, cu efecte pe termen lung.
Participarea la Forum este gratuită şi deschisă profesorilor, directorilor, studenţilor şi elevilor de profil pedagogic din regiune şi din toată țara, în limita celor ~200 de locuri disponibile, în ordinea înscrierilor, cu participare fizică în Tulcea, cu detalii complete pe evenimentul dedicat şi înscrieri pe: https://forms.gle/5q2on14YGm8CqW1T7
Programul Forumului (poate suferi modificări)
Vineri, 27 septembrie (Palatul Copiilor Tulcea):
- 17:30-18:00: Sosirea, primirea şi înregistrarea participanţilor, socializare şi networking pentru Educaţie de calitate
- 18:00-19:30: Deschiderea Forumului MERITO Dobrogea 2024 şi prezentarea contextului educaţional:
- Profesorii MERITO organizatori ai Forumului;
- Reprezentanţi ai partenerilor Forumului;
- Sesiune plenară: Măriuca Talpeş, iniţiatoarea şi liderul proiectului MERITO – intervenţie despre profilul şi competenţele profesorului (practician) expert.
Sâmbătă, 28 septembrie (Liceul Tehnologic “Henri Coandă” Tulcea):
- 9:00-12:00: Ateliere de învăţare colaborativă, de la profesori pentru profesori, directori, studenţi şi elevi, în paralel:
- Strategii pentru managementul clasei la preşcolari – dezvoltarea unui comportament dezirabil prin intermediul jocului I – Marişca Morari şi Mariana Pitiş, profesoare pentru învăţământul preşcolar în Baia Mare, respectiv Târgovişte (pentru profesori de învăţământul preşcolar – atelierul se desfăşoară în 2 părţi, dimineaţa şi după-amiaza, pentru aceeaşi grupă de ~25 de participanţi)
- Practica reflexivă – între metodă și strategie de predare a conținuturilor I – Florentina Tituleac şi Tiţa Angheluţă, profesoare pentru învăţământul primar, în Săcele (BV), respectiv Bucureşti (pentru profesori de învăţământ primar – atelierul se desfăşoară în 2 părţi, dimineaţa şi după-amiaza, pentru aceeaşi grupă de ~25 de participanţi)
- Între HA-HA și AHA! Umorul și exprimarea creativă în orele de clasă – Rozalia şi Dan Solcan, psiholog, respectiv profesor de Istorie, în Buzău (pentru profesori de gimnaziu şi liceu)
- Strategii eficiente pentru predarea conceptelor abstracte în lecţiile de matematică, ştiinţe şi tehnologii – Liliana Olăraşu şi Adelin Stanciu, profesori de Matematică, respectiv Biologie, în Iaşi (pentru profesori de gimnaziu şi liceu)
- Managementul clasei în contextul educaţiei elevilor cu CES I – Iulia Sfetcu-Măndăşescu, profesoară pentru învăţământul special în Bucureşti (pentru profesori de toate nivelurile de învăţământ – atelierul se desfăşoară în 2 părţi, dimineaţa şi după-amiaza, pentru aceeaşi grupă de ~25 de participanţi)
- Comunități de învățare 2.0 – Integrarea tehnologiilor digitale în demersul didactic I – Marian Cîrlig, profesor pentru învăţământul primar şi de TIC în Radovanu şi Curcani (CL) (pentru profesori de toate nivelurile de învăţământ – atelierul se desfăşoară în 2 părţi, dimineaţa şi după-amiaza, pentru aceeaşi grupă de ~25 de participanţi)
- Mijloace de învăţământ şi medii inovative de învăţare – Ana-Maria Rusu, profesoară de Educaţie muzicală în Focşani (pentru profesori de toate nivelurile de învăţământ)
12:00-14:00: Pauză de prânz
14:00-17:00: Ateliere de învăţare colaborativă, de la profesori pentru profesori, directori, studenţi şi elevi, în paralel:
- Strategii pentru managementul clasei la preşcolari – dezvoltarea unui comportament dezirabil prin intermediul jocului II – Marişca Morari şi Mariana Pitiş profesoare pentru învăţământul preşcolar în Baia Mare, respectiv Târgovişte (pentru profesori de învăţământul preşcolar – atelierul se desfăşoară în 2 părţi, dimineaţa şi după-amiaza, pentru aceeaşi grupă de ~25 de participanţi)
- Practica reflexivă – între metodă și strategie de predare a conținuturilor II – Florentina Tituleac şi Tiţa Angheluţă, profesoare pentru învăţământul primar, în Săcele (BV), respectiv Bucureşti (pentru profesori de învăţământ primar – atelierul se desfăşoară în 2 părţi, dimineaţa şi după-amiaza, pentru aceeaşi grupă de ~25 de participanţi)
- De la literatură la povestea personală. Contexte diverse de utilizare a scrierii creative – Cătălina Popa, profesoară de Limba şi literatura română în Galaţi (pentru profesori de gimnaziu şi liceu)
- Competențe, învățare și inteligență artificială – Daniela Ţepeş, profesoară de Fizică, în Hârşova (pentru profesori de gimnaziu şi liceu)
- Managementul clasei în contextul educaţiei elevilor cu CES II – Iulia Sfetcu-Măndăşescu, profesoară pentru învăţământul special în Bucureşti (pentru profesori de toate nivelurile de învăţământ – atelierul se desfăşoară în 2 părţi, dimineaţa şi după-amiaza, pentru aceeaşi grupă de ~25 de participanţi)
- Comunități de învățare 2.0 – Integrarea tehnologiilor digitale în demersul didactic II – Marian Cîrlig, profesor pentru învăţământul primar şi de TIC în Radovanu şi Curcani (CL) (pentru profesori de toate nivelurile de învăţământ – atelierul se desfăşoară în 2 părţi, dimineaţa şi după-amiaza, pentru aceeaşi grupă de ~25 de participanţi)
- Metode de teatru de improvizaţie în Educaţie – Principii și jocuri utile profesorului activ – Ştefan Huluba, actor, în cadrul Teatrului Municipal “Bacovia” din Bacău, şi formator profesionist (pentru profesori de toate nivelurile de învăţământ)
17:30-19:00: Sesiune plenară şi închiderea Forumului MERITO Dobrogea 2024 (Palatul Copiilor Tulcea):
- Concluzii, feedback şi paşi următori
- Moment artistic
- Închiderea Forumului şi înmânarea certificatelor de participare.
A doua ediţie a Forumului MERITO Dobrogea şi prima desfăşurată în Tulcea, este co-organizată voluntar de profesorii din comunitatea MERITO locală:
- Laura Felea, profesoară MERITO 2022 de Istorie şi directoarea Palatului Copiilor Tulcea; MarinelaPeiciu, profesoară parteneră MERITO de Jurnalism în cadrul Palatului Copiilor Tulcea; FlorentinaRomanescu, profesoara MERITO 2023 pentru învăţământul preşcolar în cadrul Grădiniţei cu Program Prelungit nr. 3 Step by Step, din Tulcea; AntonetaÎmpuşcatu, profesoară de Ştiinţe şi directorul MERITO 2019 în cadrul Şcolii Gimnaziale “Ion Creangă”, din com. I.C. Brătianu (TL);
- împreună cu colegii din comunitate, facilitatori voluntari de ateliere, menţionaţi mai sus;
- cu sprijinul Palatului Copiilor Tulcea şi al Liceului Tehnologic “Henri Coandă”.
Parteneri ai Forumului MERITO Dobrogea 2024: Inspectoratul Şcolar Judeţean Tulcea; Casa Corpului Didactic Tulcea; Grădiniţa nr. 3 cu Program Prelungit Step by Step din Tulcea; Şcoala Gimnazială “Ion Creangă”, com. I.C. Brătianu (TL).
+ There are no comments
Add yours