• Contact
  • FB
  • tiktok
marți, octombrie 21, 2025
Ziarul Zig-Zag
  • Administratie
  • Social
  • Educatie-Cultura
  • Eveniment
  • Viata Satului
  • Investigații
  • Politic
  • Sport-Tineret
  • Comunicate Fonduri UE
  • Anunturi
Nu am găsit nimic
Vezi toate
  • Administratie
  • Social
  • Educatie-Cultura
  • Eveniment
  • Viata Satului
  • Investigații
  • Politic
  • Sport-Tineret
  • Comunicate Fonduri UE
  • Anunturi
Nu am găsit nimic
Vezi toate
Ziarul Zig-Zag
Nu am găsit nimic
Vezi toate
Home prim-plan

Octavian Motoc, candidat de primar la municipiul Tulcea, despre infrastructura rutieră şi de promenadă

Ziarul ZigZag de Ziarul ZigZag
31 mai 2024
in prim-plan
0
Octavian Motoc, candidat de primar la municipiul Tulcea, despre infrastructura rutieră şi de promenadă
18
distribuiri
148
vizualizări
Trimite pe FacebookTrimite pe Whatsapp

Octavian Motoc, candidat de primar la municipiul Tulcea, despre infrastructura rutieră şi de promenadă 

Infrastructura rutieră a orașului este cea care generează cele mai multe nemulțumiri cetățenilor. Nu există străzi asfaltate de la un capăt la altul, ele sunt peticite sau plombate într-un mod rudimentar, rezultând o lipsă de planeitate, care produce mari probleme autovehiculelor. Capacele de canalizare sunt prost amplasate, în cele mai multe cazuri mai sus sau mai jos decât nivelul asfaltului, punând și ele probleme, în plus, șoferilor. Străzile pavate cu piatră cubică sunt un adevărat dezastru, fiind  un pericol pentru siguranța rutieră, prin modul vălurit în care sunt realizate. Chiar dacă se constată, de atâta vreme, că soluția de așezare a pietrei pe pat de nisip nu este una corespunzătoare pentru amplasare în pantă și că după fiecare ploaie torențială trebuie reluate lucrările de întreținere, încă nu a fost schimbată această soluție. Este necesară actualizarea planului de mobilitate al orașului, care să țină seama de modificările permanente ale sistemului edilitar local. Sunt încă multe locuri în oraș, unul din ce în ce mai aglomerat, în care este necesară realizarea de sensuri giratorii sau amplasarea de semafoare (exemplu-intersecția dintre străzile Păcii și C.D. Gherea, în dreptul Hotelului ”Europolis”). Sunt alte locuri în care se impun sensuri unice.

Nu există o coordonare corespunzătoare între lucrările de construcție/modernizare/reparare a străzilor cu intervențiile de extindere a rețelelor de distribuție utilități, ceea ce, pe de o parte, face ca asfaltul străzilor să fie cu aspect de fâșii și benzi, iar străzile să fie în continuă reparație, cu costuri mari și efect apropiat de zero. În cele mai multe cazuri, firmele cu care se realizează lucrările de reparații străzi sunt firme de apartament, multe dintre ele necapitalizate sau cu situație financiară precară. Așa se face, de  exemplu, că firma care a câștigat licitația pentru repararea străzii Păcii, de la Piața Nouă, până la marginea orașului, a intrat în insolvență, la doar câteva zile după începerea lucrărilor. Din aceste motive, repararea străzilor după modernizarea rețelei de alimentare cu apă/canalizare a orașului este, de o calitate mai mult decat îndoielnică.

O altă mare problemă legată de infrastructura stradală este cea privind inundarea unor zone la ploi torențiale, ce creează un disconfort cetățenilor, inundă spațiile comerciale ale unor întreprinzători și produce stricăciuni unor autoturisme aflate în parcări sau în trafic. Este în curs de implementare un proiect pentru crearea unor geigere de preluare a apelor pluviale din zonele vulnerabile, dar încă nu știm dacă soluția de proiectare aleasă va rezolva, finalmente, această problemă. Este foarte posibil să fie nevoie de soluții tehnice complementare la aceasta. Continuăm să apărem la jurnalele naționale de știri cu centrul orașului sub apă și mașini rotite de turbioane în șuvoaie de aproape un metru și devine jenant pentru edilii locali o astfel de situație.

Marea majoritate a trotuarelor din oraș, cu excepția câtorva, de pe străzile principale, unde pavelele, de proastă calitate, se schimbă aproape anual, sunt aproape inutilizabile. Dacă un om tânăr și sănătos mai poate sări din hop în hop, bătrânii cu sacoșele pline de cumpărături, tinerele mame cu cărucioarele copiilor și persoanele cu handicap practic nu le pot folosi. Au fost plantați copaci cu rădăcini rămuroase, care au ridicat trotuarele. Intervențiile la utilități, cu traversarea trotuarelor, au lăsat urme adânci, reparațiile nemaiaducând  zona la starea dinaintea lucrărilor. Soluții pe care le propun:

–           inventarierea străzilor cu cele mai mari probleme și prioritizarea intervenției la acestea, prin consultarea cetățenilor;

–           stabilirea unui program multianual de reparare a străzilor;

–           reașezarea pe poziție a tuturor capacelor de canalizare din oraș;

–           actualizarea, împreună cu Poliția Rutieră, a planului de mobilitate în municipiu, prin care să se inventarieze toate punctele-cheie din oraș în care sunt necesare sensuri giratorii, sensuri unice sau semafoare și trecerea la realizarea acestora;

–           aplicarea de condiții legale ferme privind capacitatea financiară, tehnică și de resurse umane pentru firmele ce participă la licitații de construcție/modernizare/reparații străzi;

–           impunerea și aplicarea de termene minime rezonabile de garanție în contracte, pentru remedierea lucrărilor efectuate necorespunzător;

–           urmărirea de către specialiștii Primăriei și diriginții de șantier a modului în care sunt efectuate lucrările, cu responsabilități clare, prin care să se evite realizarea de investiții cu mari probleme de durabilitate;

–           stabilirea de termene-limită de racordare a gospodăriilor la rețeaua de distribuție gaze, după care intervențiile nu se vor mai putea face decât prin subtraversări, pe cheltuiala beneficiarului;

–           implementarea unor soluții tehnice complementare  proiectului de preluare a apelor pluviale care să înlăture problema inundațiilor din oraș la ploi torențiale;

–           realizarea de acoperire modulară a trotuarelor, pentru asigurarea posibilităţii de intervenţie cu costuri reduse.

 

Sunt omul care va schimba orașul în cel pe care ți-l dorești!

 Octavian MOTOC, candidatul Alianței Dreapta Unită pentru funcția de primar al Municipiului Tulcea

CMF 21240063

Tags: infrastructura rutieramotoc octavian candidat primar municipiuTulcea
Distribuie7Trimite
Ziarul ZigZag

Ziarul ZigZag

Articole Recomandate

Șef nou la Poliția tulceană/ Comisar șef Nicolae Simion a fost împuternicit, temporar, inspector șef IPJ
prim-plan

Șef nou la Poliția tulceană/ Comisar șef Nicolae Simion a fost împuternicit, temporar, inspector șef IPJ

de Ziarul ZigZag
20 octombrie 2025
0
242

Prin ordin al ministrului Afacerilor Interne, cu data de 20 octombrie a.c., domnul comisar-şef de poliţie Simion Nicolae, adjunctul șefului Inspectoratului de Poliție Județean Constanța, a fost împuternicit...

CiteșteDetails
Campanie ”HI Digital”/ Polițiștii învață seniorii cum să evite fraudele pe internet

Campanie ”HI Digital”/ Polițiștii învață seniorii cum să evite fraudele pe internet

20 octombrie 2025
174
Comunitatea Armână din Tulcea, ambasadoare a tradițiilor la Festivalul Internațional de Cântece și Dansuri Armânești din Macedonia de Nord

Comunitatea Armână din Tulcea, ambasadoare a tradițiilor la Festivalul Internațional de Cântece și Dansuri Armânești din Macedonia de Nord

14 octombrie 2025
760
13 octombrie – Ziua Internațională pentru Reducerea Riscului de Dezastre

13 octombrie – Ziua Internațională pentru Reducerea Riscului de Dezastre

10 octombrie 2025
215
Următor
Acțiunea Primăriei municipiului de adopții căței, ca și anul trecut, a fost un succes!

Acțiunea Primăriei municipiului de adopții căței, ca și anul trecut, a fost un succes!

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

  • Radarul E-SIGUR a sancționat drastic viteza: 458 de amenzi, 44 de permise „săltate”, în 7 zile

    Radarul E-SIGUR a sancționat drastic viteza: 458 de amenzi, 44 de permise „săltate”, în 7 zile

    438 Distribuiri
    Distribuie 175 Tweet 110
  • A părăsit lumea noastră un suflet ales: Paul Lucian Tocanie

    129 Distribuiri
    Distribuie 52 Tweet 32
  • S-a stins din viață Paul Tocanie

    103 Distribuiri
    Distribuie 41 Tweet 26
  • Protest anunțat la Babadag după ce un polițist a fost lovit cu ranga în cap la o intervenție

    103 Distribuiri
    Distribuie 41 Tweet 26
  • Comunitatea Armână din Tulcea, ambasadoare a tradițiilor la Festivalul Internațional de Cântece și Dansuri Armânești din Macedonia de Nord

    91 Distribuiri
    Distribuie 36 Tweet 23
ValutăCodeValoare
Romanian Leu 
Romanian Leu
RON5.0832down
US Dollar 
US Dollar
USD1.1621down
Euro 
Euro
EUR1
21 oct. · FX Source: NBR 
National Bank of Romania
Check: 21 Oct 2025 10:45 UTC
Latest change: 20 Oct 2025 22:16 UTC
API: CurrencyRate
Disclaimers. This plugin or website cannot guarantee the accuracy of the exchange rates displayed. You should confirm current rates before making any transactions that could be affected by changes in the exchange rates.
⚡You can install this WP plugin on your website from the WordPress official website: Exchange Rates🚀
  • Administratie
  • Social
  • Educatie-Cultura
  • Eveniment
  • Viata Satului
  • Investigații
  • Politic
  • Sport-Tineret
  • Comunicate Fonduri UE
  • Anunturi

© 2025 ZIARUL ZIG ZAG

Nu am găsit nimic
Vezi toate
  • Acasa
  • Contact
  • Home
  • Sursa foto: dobrogeanews.ro

© 2025 ZIARUL ZIG ZAG