Podul de la Brăila nu scapă de deochiul ochilor răi”- e de părere un consilier județean

 

Veniți și neaveniți de oriunde vedem frecvent că-și dau cu părerea despre pod. Curios, cei mai mulți nu acuză atât de mult autoritățile responsabile că au trecut ușor cu vederea lucrările de infrastructură, recte asfaltarea, cât inaugurarea cu mare pompă a podului fără sobor de preoți, de unde, cică, și noianul de probleme ce au urmat. Pentru că nu s-a sfințit podul! Iar cele mai mari probleme continuă să le aibă Măcinul, cu traficul infernal care străbate orașul și crapă pereții caselor. Coloanele de TIR-uri și autocamioane încărcate cu piatră au făcut praf centrul orașului și nu numai, măcinenii tot sperând că, într-o zi, măcar o parte a traficului să fie descărcată spre breteaua Jijila. Deocamdată, nimic!

                                             Pe digul-șosea Smârdan- Măcin, aceleași probleme cu asfaltul

Marian Sandu, este un tânăr antreprenor din Măcin dar și consilier județean. A avut o intervenție în plenul unei ședințe de Consiliu Județean, din această vară, în care a expus problemele apărute cu asfaltul de pe pod, sensul spre Brăila, și a solicitat intervenția fermă a autorităților județului pentru  restricții, temporare, de tonaj la transportatorii de piatră. Cei care, de fapt, au „terminat” calea de rulare spre Brăila. Niciun efect!

“Podul peste Dunăre Tulcea-Brăila, construit din banii tulcenilor de la Uniunea Europeană, nu scapă de deochiul ochilor răi”- declara de curând consilierul județean Marian Sandu. „După ce s-a pierdut numărătoarea asfaltărilor (4-5 ori), după ce a fost închis sensul Tulcea- Brăila, decopertat până la tablierul metalic pentru reasfaltare, după ce racordul spre Jijila, finalizat fiind, nedeschis circulației a intrat și el în reparații și multe alte episoade tragic- comice, acum atât sensul Brăila -Tulcea cât și așa- zisul drum european E87, pe porțiunea Pod- Măcin-Jijila, a întrat într-o degradare avansată. Camioanele supraîncărcate lasă în urmă făgașe de 25-30 cm pe mirificul drum european cu structură de drum comunal construit în anii ’60, din fascine și drugi. Neavând fler de detectiv, veți găsi rutele transporturilor supraîncărcate. Noi, cei dependenți de legătura de peste Dunăre, am fost amăgiți de termene de finalizare, reparare, dare și redare în circulație și așteptăm în continuare firescul care nu se zărește. Privim racordurile Pod – cale ferată Brăila și Pod – Jijila,  finalizate de peste jumătate de an,  nedate în utilizare și ocolim 20 – 30 km pe drumuri demolate. Bineînțeles că din cauza stării drumului au fost și accidente cu victime. Știm că se trage tare pentru construcția infrastructurii rutiere din Muntenia și Moldova, cu materiale din zona noastră, traversate peste celebrul pod. Dar această activitate trebuie efectuată în standarde firești și aferentă stării infrastructurii zonale. Cam asta este scurta poveste de după darea în folosință a podului. Vorbeam la început de deochi. Se pare că scuipatul dat de alegători celor pozați cu podul în campaniile electorale nu a funcționat”- conchide consilierul județean de la Măcin.

Cam așa-i!

N.A.

+ There are no comments

Add yours